Implantologia
w Grudzieńscy Stomatologia

Posiadasz braki zębowe?
Wiążą się z tym duże konsekwencje,
które przełożą się na Twoje zdrowie…

Skontaktuj się z nami! Pomagamy!

Wpisz Swoje Dane,
Skontaktujemy się z Tobą!

Co nam grozi jak nie uzupełnimy brakującego zęba?

Z pozoru brak pojedynczego zęba nie wydaje się groźny. Jednak utrata nawet jednego zęba wiąże się z  poważnymi zmianami i przynosi liczne konsekwencje takie jak:

• Zmiana pozycji zębów sąsiednich, które otaczają miejsce zęba utraconego. W momencie utraty pojedynczego zęba, zęby z nim sąsiadujące tracą oparcie i zaczynają stopniowo się przemieszczać. Dzieje się tak, gdyż zęby potrzebują oparcia i szukają go w najbliższym otoczeniu.
  • Zanik tkanek, które z powodu braku zęba nie mają podstawy do oparcia.

• W dłuższym ujęciu czasowym, pojawia się tzw. Efekt Godona, który polega na powolnym wysuwaniu się przeciwległego zęba stycznego.

• W miejscu utraconego zęba kość w której dotychczas się on znajdował przestaje być stymulowana korzeniem zęba i w naturalny sposób zaczyna zanikać. Dzieje się to praktycznie od pierwszego dnia. Dlatego szalenie ważne jest, aby uzupełnić brakujące miejsce implantem, który będzie zintegrowany z kością i zastąpi korzeń zęba.

• Problemy z przeżuwaniem pokarmu.

• Problemy trawienne, mające swoje podłoże w nieprawidłowym przeżuwaniu pokarmu lub rezygnacji z niektórych produktów ze względu na ich strukturę lub twardość.

• Zaburzenia rozkładu sił i ciężaru w szczęce i żuchwie, które prowadzą do pękania, ścierania a nawet łamania się pozostałych zębów.

• Ból stawu lub głowy wynikający z niewłaściwego rozłożenia sił i przeciążenia pozostałych zębów.

• Wysunięcie się zębów i odsłonięcie szyjek zębowych, co prowadzi do gromadzenia się bakterii, nadwrażliwości a nawet zaburzenia stabilności zęba i utraty kolejnych.

Współczesna implantologia jest podstawą i standardem leczenia w uzupełnianiu braków zębowych. Jest bezpieczna, przewidywalna i daje najlepsze możliwości na odtworzenie brakującego korzenia zęba.

Dlaczego Pacjenci wybierają leczenie implantami
w Grudzińscy Stomatologia?

Ponad 25 lat doświadczenia stomatologii

Możliwość przeprowadzenia zabiegu w znieczuleniu ogólnym

Dopasowanie implantu i techniki bezpośrednio pod potrzeby i uwarunkowania Pacjenta

Wykwalifikowany zespół specjalistów współpracujący ze sobą podczas procesu implantologii

Jakie korzyści zyskuje Pacjenta po wszczepieniu implantu?

• Najbardziej naturalny efekt uzupełnienia brakującego uzębienia

• Brak potrzeby wyjmowania uzębienia jak w przypadku tradycyjnej protezy

• Stabilność konstrukcji protetycznej

• Poczucie posiadania naturalnych zębów

• Możliwość dopasowania dowolnego odcienia korony

• Swoboda spożywania wszelkiego rodzaju pokarmów, takich jak np.: orzechy, bakalie, twardych warzyw, zimnych i słodkich napojów

• Długoletnie, utrzymujące się nawet dożywotnio efekty posiadania implantu zęba

Dlaczego nie warto bać się implantów?

Implanty bardzo często kojarzone są przez Pacjentów jako poważna ingerencja w organizm. Część chirurgiczna mylnie budzi duży niepokój i obawy przed podjęciem decyzji o leczeniu implantologicznym.

Obecnie zabieg implantologiczny dopasowywany jest indywidualnie do potrzeb Pacjenta. Cały zabieg przebiega pod znieczuleniem miejscowym przez co jest praktycznie bezbolesny, a proces wszczepiania implantu zajmuje od 20 minut do półtorej godziny czasu.

Etapy zabiegu implantologicznego planowane są na kilku pierwszych wizytach, dlatego też Pacjent ma pełną świadomość kolejnych etapów leczenia. Każdy implant dopasowywany jest indywidualnie pod preferencje i anatomie, tak aby ich użytkowanie było jak najbardziej komfortowe. Co najważniejsze, jednorazowe założenie implantów, pod warunkiem stosowania rzetelnej higieny oraz uczęszczania na wizyty kontrolne gwarantuje piękny uśmiech na całe życie.

Możliwość wykonania zabiegu wszczepienia implantu w znieczuleniu ogólnym pod okiem wykwalifikowanego anestezjologa z długoletnim doświadczeniem!

Dla kogo implanty są wskazane i kto powinien skorzystać z zabiegu wszczepienia implantu oraz dlaczego?

Implanty wskazane są zarówno dla osób które utraciły całe uzębienie, jak i tych którzy zmagają się z utratą pojedynczego lub kilku zębów. Jest to nie tylko rozwiązanie estetyczne, ale również dużo bardziej praktyczne w porównaniu do tradycyjnej wyjmowanej protezy, bądź mostu.

Implanty zapewniają nie tylko naturalny, ale również długotrwały efekt. Przy regularnym szczotkowaniu części protetycznej znajdującej się na implancie, regularnych wizytach higienizacyjnych jak i stosowaniu się do zaleceń protetyka implanty posłużą Pacjentowi przez całe życie. Implanty będą idealny rozwiązaniem dla osób poszukujących długotrwałego, stabilnego i estetycznego rozwiązania, ceniących sobie komfort i wygodę.

Przebieg procesu implantacji składa się z dwóch etapów:

1. Etap leczenia chirurgicznego

Sam zabieg trwa od 20 min do 1,5 godziny w zależności od ilości wszczepianych implantów oraz wykonywanych innych, dodatkowych zabiegów. Po zabiegu zakładane są szwy, które standardowo zdejmujemy po około 10-14 dniach.

2. Etap odsłonięcia implantów i umieszczania śrub gojących

Okres wygojenia się dziąsła po odsłonięciu implantu trwa około 2-3 tygodnie. Zakładany jest również łącznik tymczasowy i korona tymczasowa, aby estetycznie, a przede wszystkim prawidłowo ukształtować dziąsło pod ostateczną koronę porcelanową. Ten czas jest również potrzebny do przyzwyczajenia się tkanki kostnej do obciążenia przez implant.

3. Część protetyczna

Wykonujemy prace protetyczne od  pojedynczych koron poprzez mosty, aż do protez całkowitych, które są oparte na implantach. Dzisiejsze metody implantologii oraz nowoczesne technologie dają bardzo dużo możliwości odbudowy braków zębowych. Nasz doświadczony zespół z pewnością przedstawi najlepsze możliwe rozwiązania dopasowane do Państwa potrzeb.

Gwarancja profesjonalnego i bezbolesnego zabiegu wykonanego na najwyższym, światowym poziomie.

Implanty są najdoskonalszą formą uzupełnień braków zębowych. Swoje idealne właściwości zawdzięczają temu, że są biokompatybilne, funkcjonują jak prawdziwe, naturalne zęby i otwierają drogę do wielu rozwiązań z dziedziny protetyki.

W naszej klinice robimy wszystko, aby każdy zabieg przeprowadzany był w jak najbardziej komfortowych warunkach dla Pacjenta. Zabieg implantacji wykonujemy w znieczuleniu miejscowym. Pacjent nie odczuwa żadnego dyskomfortu związanego z bólem. Po zabiegu wystawiamy receptę na antybiotyk oraz środek przeciwbólowy. Pacjent dostaje szczegółowe zalecenia pozabiegowe oraz zimny okład.

Przy zachowaniu odpowiedniej higieny i regularnym uczęszczaniu na zabiegi higienizacyjne, implant posłuży nam przez całe życie. W przypadku zmagania się z niektórymi problemami zdrowotnymi żywotność implantu będzie sprawą indywidualną

Sam zabieg wszczepienia implantu trwa od 20 minut do półtorej godziny.

W naszej klinice zabieg przeprowadzany jest w sterylnym gabinecie protetycznym, przy zachowaniu wszelkich norm i procedur bezpieczeństwa.

Jaki typ znieczulenia jest stosowany przy zabiegu wszczepiania implantów?

W naszej klinice podczas zabiegu implantologicznego stosowane może być zarówno znieczulenie miejscowe, jak i ogólne. Ze względu na wykwalifikowanych protetyków  i ich znakomitą precyzję, zabieg najczęściej wykonywany jest w znieczuleniu miejscowym.

Przed wszczepieniem implantu należy być świadomym iż jest to początek procesu rekonstrukcji zęba. Dalszymi krokami w procesie odbudowy jest zamontowanie łącznika oraz korony.

Po zabiegu natomiast bezwzględnie należy przestrzegać higieny, zaleceń implantologa oraz uczęszczać na wizyty kontrolne.

Przed wszczepieniem implantu należy wykonać zestaw badań zleconych przez protetyka podczas konsultacji. Na 8-10 godzin przed zabiegiem należy wystrzegać się również palenia papierosów oraz spożywania skrajnie ciepłych lub zimnych pokarmów.

Na koszt zabiegu implantologicznego w Naszej klinice składa się kilka niezmiernie ważnych elementów. Pierwszym z nich jest implant. Głównym zastosowaniem implantu jest zastąpienie naturalnego korzenia zęba tak, aby w późniejszych etapach konstrukcja protetyczna była stabilna i trwała. Kosz implantu zależny jest od użytych materiałów w procesie jego produkcji. W naszej klinice podczas zabiegu implantologicznego wykorzystujemy implanty tytanowe oraz cyrkonowe które uznawane są za najbardziej trwałe.

Kolejnym elementem wchodzącym w koszt zabiegu jest łącznik, który stanowi filar odbudowy protetycznej. Jego zadaniem jest połączenie implantu razem z koroną, która jest najbardziej widoczną i jednocześnie najbardziej zróżnicowaną cenowo częścią odbudowy. Korona swoim kształtem i wyglądem ma jak najbardziej przypominać naturalnego zęba, dlatego też wykonywana jest z różnych materiałów w zależności od potrzeb i preferencji Pacjenta. W naszej klinice wyróżniamy korony porcelanowe i pełnoceramiczne.

Podczas rozważania kosztów przeznaczonych na zabieg implantologiczny należy wziąć pod uwagę nie tylko ilość elementów, ale również rodzaj materiału z jakich zostanie wykonana dana część odbudowy protetycznej. Na koszt zabiegu implantologicznego składa się również badanie diagnostyczne przed rozpoczęciem zabiegu, śruba gojąca, korona tymczasowa, przygotowanie pod założenie korony oraz inne elementy dopasowane indywidualnie pod potrzeby danego Pacjenta określone podczas pierwszej wizyty.

W każdym przypadku koszt procesu implantologicznego jest różny i oszacowuje się go indywidualnie, ze względu na różnorodność naszych zębów oraz ilość ubytków.