Profilaktyka stomatologiczna

Profilaktyka jest jedną z najważniejszych dziedzin leczenia stomatologicznego, dlatego w Grudzińscy Stomatologia podchodzimy do niej z wyjątkową pieczołowitością. Zajmuje się ona zapobieganiem chorób zębów i dziąseł poprzez eliminowanie możliwości rozwoju bakterii powstających w jamie ustnej.

Płytka nazębna (miękki nalot na zębach) jest pierwszą przyczyną problemów chorobowych w ustach pacjenta. Nieodpowiednio czyszczona, albo w ogóle nie czyszczona płytka mineralizuje się i zmienia w kamień nazębny. Składa się on głównie z próchnicotwórczych bakterii i produktów pochodzących z ich metabolizmu, złuszczonych komórek nabłonka oraz resztek jedzenia. Kamień nazębny jest twardy i można go usunąć tylko za pomocą specjalistycznych narzędzi dostępnych w gabinecie stomatologicznym.

Regularne kontrole stomatologiczne oraz regularne wizyty higienizacyjne są niezbędne do ochrony zębów przed szkodliwym działaniem bakterii oraz do usuwania pierwszych niepokojących zmian zębów i dziąseł. „Lepiej zapobiegać niż leczyć” to powiedzenie bardzo dobrze określające sedno działań z zakresu profilaktyki stomatologicznej.

Należy pamiętać, że podstawą profilaktyki jest dokładna higiena jamy ustnej wykonywana samodzielnie przez Pacjenta w warunkach domowych.

Zdrowe i mocne zęby, dzięki odpowiednio przeprowadzonej profilaktyce, a przy tym najmniej inwazyjna i najtańsza forma leczenia stomatologicznego.

W Grudzińscy Stomatologia znajdziecie państwo pełen zakres specjalistycznych i profesjonalnych zabiegów profilaktycznych:

• precyzyjne przeglądy stomatologiczne,

• profesjonalne czyszczenie zębów z osadu i kamienia nazywane higienizacją wraz z instruktażem higieny,

• fluoryzacja zębów– lakierowanie,

• ICON czyli zabieg polegającym na usuwaniu białych, widocznych na powierzchni zęba plam w nieinwazyjny sposób, za pomocą dedykowanych ku temu preparatów,

• lakowanie – pokrycie bruzd w zębach trzonowych mające na celu ochronę przed próchnicą, ponieważ są to miejsca trudne do oczyszczenia samodzielnie przez Pacjenta. Zalecane dzieciom, którym stałe zęby trzonowe zaczynają się wyrzynać.

Tak. Jakość i miękkość szczoteczki jest bardzo ważna. Zbyt twarde włosie szczoteczki w połączeniu z nieprawidłową techniką mycia zębów uszkadza tkanki  twarde zęba i sprzyja powstawaniu ubytków klinowych powstających na granicy korony i szyjki zęba.

Z badań wynika, że około 90% pacjentów myje zęby w nieodpowiedni sposób. Jest to kłopot wynikający z braku świadomości Pacjentów na temat właściwej higieny jamy ustnej i prawidłowej techniki dbania o mycie zębów i całej jamy ustnej.